Odnosi s javnošću (PR) i umjetna inteligencija (AI) dva su različita, ali sve više međusobno povezana polja.
Profesijama koje se temelje na komuniciranju, poput odnosa s javnošću, umjetna inteligencija može pomoći, ali ujedno zahtijeva još više znanja i stručnosti kako bi se dobiveni rezultati pravilno shvatili i primijenili.
Točka gdje se umjetna inteligencija i upravljanje komunikacijom najviše susreću jest korištenje platformi za društvene mreže. Gotovo sve organizacije koriste digitalne komunikacijske tehnologije, a posebice društvene mreže, za komunikaciju s dionicima.

Oglašivači "kupuju" umjetnu inteligenciju kako bi mikrociljali pojedinačne korisnike, stavljajući sponzorirani sadržaj pred osobe koje imaju psihološke stavove, sklonosti i/ili strahove koji ih čine najpodložnijima prihvaćanju poruke.
Umjetna inteligencija dobiva status čuvara vrata (engl. gatekeeper), a glavni motiv je, pogađate, profit!
Posljedica umjetne inteligencije kao vratara jest da svaki korisnikov algoritamski određeni news feed postaje jedinstveni filterski balon.
Prema Forbesu, "s podacima u stvarnom vremenu koji se koriste kao prednost, profesionalci u PR i medijskoj industriji mogu svojoj publici pružiti sadržaj koji žele, umjesto sadržaja kojeg smatraju dosadnim." Ljepota je u tome što umjetna inteligencija PR stručnjacima omogućuje da ciljaju nišu publike s određenim sadržajem i prilagođenim oglasima.
Kako koristiti AI u PR-u?
U nastavku slijedi nekoliko prednosti korištenja umjetne inteligencije u komunikacijama i odnosima s javnošću:
Pretvorba govora u tekst može pomoći za konferencije za tisak, medijske intervjue, podcast epizode ili konferencijske prezentacije. Nadalje, kroz obradu prirodnog jezika, AI je već dosegao pisanje na ljudskoj razini i može pisati o praktički svemu. Također, može pomoći pri stvaranju prilagođenih kutova priče za novinare na temelju interesa, prošlih izvještavanja, osobnosti i trendova.

Nedostatci korištenja umjetne inteligencije
Umjetna inteligencija zahtijeva puno vremena i resursa jer AI treba raditi na najnovijem hardveru i softveru kako bi ostao ažuriran i zadovoljio najnovije zahtijeve.
Za razliku od čovjeka, umjetna inteligencija ne može naučiti razmišljati izvan okvira, već uči na temelju unesenih podataka i prijašnjih iskustava, ali u svom pristupu ne može biti kreativna.
Hoće li AI zamijeniti PR stručnjake?
Srećom, PR se još uvijek oslanja na ljudsku interakciju za većinu velikih projekata, njeguje odnose i nudi uvide i preporuke o tome kako iskoristiti stvarne podatke prikupljene umjetnom inteligencijom kako biste dobili najbolji mogući ishod za svoje klijente.
Umjesto da na AI gledate sa strepnjom, razmislite o tome što sve možete učiniti da postanete učinkovitiji radnik. Fokusirajte se na zadatke koji se ne mogu automatizirati, poput razmišljanja o kreativnim idejama, nasuprot ponavljajućim zadacima koji troše vrijeme i udaljavaju od interakcije s klijentima.