Stručnjak za spavanje: Obratite pažnju na ovih 10 simptoma odmah nakon buđenja!
povjetarac
trenutno vrijeme
DUBROVNIK
22.5°C
Vrijeme za 12.06.2024.
12.06.2024. Danas
Max. 22°C Min. 22°C
Vrijeme za 13.06.2024.
13.06.2024. Cet
Max. 25°C Min. 21°C
Vrijeme za 14.06.2024.
14.06.2024. Pet
Max. 25°C Min. 19°C
Dežurna ljekarna
Dežurna ljekarna
Ljekarna Kod zvonika
CHF
CHF
0,964100
GBP
GBP
0,843650
USD
USD
1,076500
Stručnjak za spavanje: Obratite pažnju na ovih 10 simptoma odmah nakon buđenja!
08.06.2024 | Lifestyle
ZDRAVLJE

Stručnjak za spavanje: Obratite pažnju na ovih 10 simptoma odmah nakon buđenja!

Autor: Libero Portal
Foto: Pixabay
Stručnjak za spavanje opisao je 10 znakovitih simptoma koje osjetite kada se probudite nakon takozvanog 'mamurluka od peludne groznice'

Max Kirsten, stručnjak za spavanje za Panda London, skovao je izraz za opisivanje dugotrajnog utjecaja alergijskog rinitisa, obično poznatog kao peludna groznica, na kvalitetu sna i funkcioniranje tijekom dana.

 

“Peludna groznica, alergijska reakcija koju pokreću alergeni iz zraka kao što je pelud, manifestira se tijekom dana simptomima poput začepljenog nosa, kihanja i svrbeža očiju. Međutim, njezin se utjecaj proteže i noću, remeteći arhitekturu spavanja i dovodeći do onoga što može biti opisan kao učinak mamurluka”, objašnjava Kirsten.

 

“Tijekom sna, izloženost alergenu može pogoršati nazalnu kongestiju, što dovodi do poteškoća u disanju i čestih buđenja. Ti prekidi fragmentiraju ciklus spavanja, sprječavajući pojedince da dosegnu dublje, oporavljujuće faze sna. Posljedično, nakon buđenja, pojedinci često osjećaju omamljenost, letargija i neosvježenost, slično tradicionalnom mamurluku”, dodaje.

 

Ključni simptomi mamurluka uzrokovanog peludnom groznicom uključuju:

– Dugotrajni umor

– Začepljenje i zagušenost nosa

– Uporno kihanje

– Svrbež, suzne oči

– Glavobolja ili pritisak u sinusima

– Generalizirana nelagoda

– Smanjena koncentracija

– Bol u grlu nakon kapanja u nos

– Moguć kašalj

– Opći osjećaj malaksalosti

 

Četiri strategije za prevenciju

 

1) Ublažavanje alergena

 

Provođenje mjera za smanjenje izloženosti alergenima može znatno ublažiti noćni teret peludne groznice. To uključuje držanje prozora zatvorenim tijekom sezone visoke peludi, korištenje pročistača zraka opremljenih HEPA filterima i često pranje posteljine kako bi se uklonili nakupljeni alergeni, prneosi Mirror.

 

2) Ispiranje nosa i lijekovi

Ispiranje nosa fiziološkom otopinom može pomoći u ublažavanju začepljenosti nosa i pospješiti disanje kroz nos, čime se olakšava nesmetan san. Osim toga, farmakološke intervencije, kao što su antihistaminici i intranazalni kortikosteroidi, propisane pod vodstvom zdravstvenog radnika, mogu ublažiti simptome peludne groznice i potaknuti miran san.

 

3) Optimizacija spavaće sobe

Kultiviranje pogodnog okruženja za spavanje najvažnije je za ublažavanje utjecaja peludne groznice na kvalitetu sna. To podrazumijeva održavanje hladne i dobro prozračene spavaće sobe, ulaganje u hipoalergenske materijale za posteljinu i korištenje zavjesa za zamračivanje kako bi se smanjila izloženost vanjskim alergenima i optimizirao početak i održavanje sna.

 

4) Higijena spavanja

Pridržavanje utvrđenih praksi higijene spavanja može povećati otpornost na ometajuće učinke peludne groznice na san. Dosljedni rasporedi spavanja i buđenja, izbjegavanje stimulativnih aktivnosti prije spavanja i stvaranje opuštajuće rutine prije spavanja mogu ojačati trajanje neometanog sna.

 

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Ocijenite članak
Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu? Zatvori
Pošalji