Čovjek je biće kojim, osim mozga, upravljaju i emocije. Nemoguće ih je izbjeći u interakciji s drugim ljudima. Emocije su važan i neizostavan dio svakog pojedinca.
Kroz čovjekovu evoluciju i razvoj, došlo je do prepoznavanja dvije vrste inteligencije. To su dakako intelektualna i emocionalna inteligencija. Obje su bitne za čovjeka i njegov rad u privatnom i poslovnom svijetu, no sve veća važnost se prepoznaje upravo u emocionalnoj inteligenciji.
Radno mjesto zahtjeva od zaposlenika, osim intenzivnog i odgovornog rada, prepoznavanje svojih i tuđih emocija te njihovu pravilnu upotrebu. Osoba kao individua je stvorena za rad sa ljudima, odnosno da provodi vrijeme unutar grupe, te da sa njima može funkcionirati. Obzirom da je u poslovnom svijetu nerijetka pojava da je čovjek u interakciji sa raznim različitim ljudima, različitih temperamenata, stavova i stupnjem inteligencije bilo intelektualne ili emocionalne, njegov je zadatak prilagodba i snalaženje u takvom okružju.
Prije svega, čovjek mora biti spreman prepoznavati svoje osjećaje, raditi na njima i pokazivati ih na ispravan način.
Temelji ponašanja na radnom mjestu
Neki od temeljnih ponašanja na radnom mjestu su zasigurno pravilna poslovna komunikacija, kao i samosvjesnost i samokontrola zaposlenika. Na navedeno utječu emocije, odnosno emocionalno stanje zaposlenika kao i svih članova organizacije. Teško je odvojiti privatni od poslovnog svijeta, stoga je vrlo važno kontrolirati emocije na radnom mjestu i ne dopustiti ometanje problema iz privatnog u poslovnom svijetu.

Emocionalna inteligencija ima izuzetnu važnost na radnom mjestu jer utječe na međuljudske odnose, produktivnost, zadovoljstvo zaposlenika i ukupnu uspješnost organizacije. Emocionalna inteligencija se odnosi na sposobnost prepoznavanja, razumijevanja i upravljanja vlastitim emocijama i emocijama drugih ljudi.
Emotivno inteligenti pojedinci sposobni su empatično komunicirati s drugima, što rezultira većim povjerenjem te boljom suradnjom među zaposlenicima.
Nadalje, mogu izražavati svoje misli i osjećaje na konstruktivan način, aktivno slušati i razumjeti druge.
Osjećaj podrške, razumijevanja i prihvaćanja stvara povoljnu radnu klimu i smanjuje konflikte.
Zamke
Ljudi lošijih emocionalnih vještina imaju nekvalitetne odnose i loše emocionalne sposobnosti suočavanja.
Nedostatak emocionalne inteligencije može imati brojne nedostatke, ali vrlo visoka razina emocionalne inteligencije također može biti izazovna.
Primjerice, istraživanja govore da ljudi s visokom emocionalnom inteligencijom zapravo mogu biti manje kreativni i inovativni. Ljudi jako razvijene emocionalne inteligencije mogu imati poteškoća u smislu pružanja negativnih povratnih informacija iz straha da ne povrijede osjećaje drugih ljudi. Istraživanja su otkrila da se visoka razina emocionalne inteligencije ponekad može koristiti i u manipulativne svrhe.
Može li se emocionalna inteligencija razviti?
Dobra vijest je da se emocionalna inteligencija razvija cijeli život, a kako bi se taj proces ubrzao nužno je povećati svjesnost o vlastitim emocijama, slušati druge, pokazivati empatiju, pratiti i analizirati vlastite reakcije.
"Emocionalna inteligencija ne znači potiskivati ili negirati emocije. To znači razumeti i upravljati njima na način koji je konstruktivan i produktivan." - John Gottman